
10. If the foreign principal is not a foreign government or a foreign political party:
a)   State the nature of the business or activity of this foreign principal. 

b)   Is this foreign principal:
Supervised by a foreign government, foreign political party, or other foreign principal Yes □  No □
Owned by a foreign government, foreign political party, or other foreign principal Yes □  No □
Directed by a foreign government, foreign political party, or other foreign principal Yes □  No □
Controlled by a foreign government, foreign political party, or other foreign principal Yes □  No □
Financed by a foreign government, foreign political party, or other foreign principal Yes □  No □

              Subsidized in part by a foreign government, foreign political party, or other foreign principal Yes □  No □

11.  Explain fully all items answered "Yes" in Item 10(b).  

12.  If the foreign principal is an organization and is not owned or controlled by a foreign government, foreign political party or other 
       foreign principal, state who owns and controls it. 

9.  If the foreign principal is a foreign political party, state: 
a)    Name and title of official with whom registrant engages

b) Aim, mission or objective of foreign political party

Turkiye Radyo Televizyon Kurumu (a/k/a TRT) is not owned or controlled by any entity or any person. TRT was
established as an autonomous legal entity for the purpose of providing public radio and television
broadcasting. Under Turkish law, TRT operates as an impartial public economic enterprise. TRT is governed by
its own Board of Directors.

✘

N/A

✘

✘

Television and Radio Broadcaster

✘

✘

✘

N/A

Item 10(b)(1): Turkiye Radyo Televizyon Kurumu (a/k/a TRT) was established as an autonomous legal entity for
the purpose of providing public radio and television broadcasting. Under Turkish law, TRT operates as an
impartial public economic enterprise. Like other broadcasters in Turkey, TRT's broadcasts are supervised by
RTUK which is the regulatory body that governs the standards and practices of broadcasting in Turkey.
Item 10(b)(5): Turkiye Radyo Televizyon Kurumu (a/k/a TRT) is funded in part by the Turkish public. TRT
currently receives funds from three separate sources: (i) a portion of the fees levied on purchasers of
electronic equipment such as TVs, radios and smart phones; (iii) a portion of the fees levied on consumers’
utility bills, and (iii) advertising. TRT does not receive any funds from a foreign government or a foreign
political political party.

Received by NSD/FARA Registration Unit 03/12/2020 5:02:39 PM

Received by NSD/FARA Registration Unit 03/12/2020 5:02:39 PM

Abdullah Bozkurt
Highlight

Abdullah Bozkurt
Highlight

Abdullah Bozkurt
Highlight

Abdullah Bozkurt
Highlight

Abdullah Bozkurt
Highlight


